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[:en]Pixelles Game Incubator [:fr]Incubateur de jeux vidéo Pixelles

[:en]

The game incubator is a free, eight-week workshop series designed to help twelve gender-marginalized people make their first game. Whether it’s a platformer, walking simulator, educational game, historical drama, each participant will make any game their heart desires. We will select participants of different talents and experiences to make their first game with us. At the end of the program, participants will get to show their game to our amazing community in a game showcase.

If the situation allows it, the 2022 edition will be held in person on Wednesday evening in Montreal, with additional Saturday sessions online. The Wednesday and Saturday sessions are part of the same program and the same participants will attend both. Note that it will also not be possible to attend the Wednesday sessions remotely and that they will not be recorded. The sessions will be held in English. However, our coordinators also speak French and can support you if this is your language preference.

Applications for the Game Incubator X will be open from July 11th to August 5th (EXTENDED DEALINE), 2022.

Have you ever wanted to make a game but didn’t know where to start or how to make one? Whether you’re an artist, writer, chemist, chef, mother, student, sound engineer, dancer, etc., you should join us because you can make a game! No programming or previous games experience required!

When & Where
What to Expect
Info Session
Apply!
Frequently Asked Questions


When & Where:

Where:
Wednesday sessions: Unity Montreal office
Saturday sessions: online

When:

The sessions will take place on Wednesday evening (6 pm to 9 pm, in-person) and Saturday afternoon (1 pm to 5 pm online) from September 7th to October 29th, 2022. Participants will attend both Wednesday and Saturday sessions.

What to expect during the program:

  • Attend once a week for a 3-hour session with a guest instructor.
  • Join the Saturday work session and get help from our group of mentors.
  • Participate in optional workshops to help you get started with game-making tools.
  • Explore game-making tools and applications (many that don’t require programming).
  • Get feedback on your game’s progress from peers and mentors.
  • Make your game in a helpful, friendly atmosphere!

Info Session

Join our virtual info session on July 26th at 6:30 pm to learn more about the program and ask all your questions. RSVP for a free ticket HERE.

Here is last year’s info session summary! See our FAQ for more information.

How much work is this?

Outside of each session, participants are expected to work on their game and any assignments. You’ll need to set aside extra time every week to work on your own. Based on past incubators, we recommend at least 6 hours per week, which can include the optional work sessions. At the end of the program, we’ll have a big showcase to present your game to the public!


Apply!

The Pixelles Game Incubator application period for the 2022 edition is closed. We’ll be back in 2023. Sign up for our newsletter to get Pixelles news.

Frequently asked questions!

Read the FAQ.


[:fr]

L’incubateur de jeux Pixelles est un atelier gratuit de huit semaines qui a pour but d’aider des personnes marginalisées en raison de leur genre à créer leur premier jeu vidéo ! Chaque participant.e a l’occasion de créer un jeu qui lui tient à coeur, quel qu’en soit le style (ex : jeu de plateforme, un jeu éducatif, jeu du style drame historique, etc.). Nous choisirons des participant.e.s aux compétences et expériences variées. 

Si la situation le permet, l’édition 2022 se tiendra en personne les mercredis soirs à Montréal, avec des séances supplémentaires les samedis après-midis en ligne. Les séances du mercredi et du samedi font partie du même programme. Les mêmes participant-e-s assisteront ont deux. Notez que, à cette étape, les séances du mercredi ne seront pas enregistrées et qu’il ne sera pas possible d’y assister à distance. Cette année, les séances de l’incubateur se tiendront en anglais, mais les coordonnatrices du programme parlent également le français et pourront vous soutenir dans cette langue si c’est votre préférence. 

La période de candidatures de l’incubateur de jeux Pixelles aura lieu du 11 au 5 août (DATE LIMITE REPOUSSÉE) 2022.

Vous avez envie de faire un jeu vidéo, mais vous ne savez pas par où commencer ou comment faire ? Ne vous inquiétez-pas : vous pouvez toujours créer votre propre jeu ! Que vous soyez artiste, écrivain, chimiste, chef, parent, étudiant, ingénieur du son ou tout autre, soumettez votre candidature aujourd’hui : vous êtes capable de faire un jeu vidéo ! Aucune connaissance en programmation ni expérience en jeu n’est requise!

Où et quand
Le programme
La séance d’information
Envoyer votre candidature!
FAQ


Où et quand

Lieu :
Séances du mercredi : bureau de Unity Montréal
Séances du samedi : en ligne

Dates :
Les séances auront lieu les mercredis soir (18 h à 21 h, en personne) et les samedis après-midi (13 h à 17 h, en ligne) du 7 septembre au 29 octobre 2022 inclusivement. Les mêmes participant-e-s assisteront aux séances du mercredi et du samedi.

Le programme

  • Assitez aux séances hebdomadaires de 3 heures avec les instructeur.e.s invité.e.s.
  • Joignez-vous aux séances de travail du samedi et recevez l’aide de notre groupe de mentors. 
  • Participez aux ateliers optionnels pour bien démarrer vos apprentissages des outils de conception de jeux. 
  • Explorez les outils de conception de jeux et d’applications (dont plusieurs ne requièrent pas de programmation). 
  • Recevez des commentaires sur votre jeu de la part de vos pairs et des mentors.
  • Créez votre jeu dans un environnement accueillant et amical.

La séance d’information

Assistez à notre info session virtuelle le 26 juillet à 18 h 30 pour en apprendre plus sur le programme et poser toutes vos questions. RSVP pour réserver votre place gratuitement ICI. La séance se tiendra en anglais.

Voici le résumé de la séance d’information de l’incubateur VII ! Pour plus d’information, consultez la FAQ.


Quelle est la charge de travail ?

Entre chaque session, les participant.e.s devront travailler sur des exercices et sur leur propre jeu. D’après l’expérience des dernières années, nous vous recommandons environ 6 heures par semaine, qui peuvent aussi inclure les séances de travail du samedi. À la fin du programme, vous pourrez présenter votre jeu lors d’un vernissage !


Soumettez votre candidature !

La période de candidatures pour l’édition 2022 est maintenant terminée. De retour en 2023. Inscrivez-vous à notre infolettre pour recevoir les nouvelles de Pixelles.

Foire aux questions!

Consultez la Foire aux questions.

Pixelles is a non-profit initiative committed to helping more people make and change games. We're based in Montreal, and have already succeeded in building a supportive community of game creators, both hobbyist and professional.

E-mail: info@pixelles.ca
Twitter: @pixellesmtl
Facebook: Pixelles Group